Sioux Air Rules and Regulations

Rules and Regulations for Virtual Pilots at Sioux Air.

§1
Rekrutacja - poszukujemy zarowno doswiadczonych jak i poczatkujacych vPilotow



1.1)Poczatkujacy vPilot musi znac podstawy lotnictwa w stopniu przynajmniej basic:
- wybrany samolot General Aviation, wymagane ogolne info 'performance', jak i umiejetnosc wykonania lotu (start, utrzymanie wysokosci bez pomocy autopilota, wykonanie poprawnie np. traffic pattern)
- zaplanowanie lotu, ilosc paliwa, lotnisko zapasowe, (dotyczy zarowno VFR i IFR, GA czy to Jet),
- komunikacja ATC w stopniu przynajmniej podstawowym bedzie niewatpliwa zaleta.


1.2)Istnieje możliwość nauczenia się wszystkiego od zera z jednym z naszych doświadczonych vPilotów za pomocą materiałów szkoleniowych opracowanych przez nasz zespół , wystarczą tylko chęci do przyswojenia wiedzy..
a)-mozliwosc indywidualnego programu szkolenia w zaleznosci od predyspozycji instruktora i wiedzy posiadanej rekruta.
b)-W przypadku znikomej lub zadnej praktyki komunikacji ATC, wstepne szkolenie moze sie odbyc poza FIR w wybranym miejszym lotnisku w Europie gdzie frekwencja kontroli jest mniej prawdopodobna, celem nie zaklucania ruchu innym.
c)-Rekrut moze wykonac probne loty logujac sie jako ASX/APN w sieci Vatsim poza FIR, tylko w obecnosci instruktora (rowniez online) zalogowanego w a/c (nie OBS) lub jako controller.


1.3)Decyzje o tym iz rekrut moze wykonac samodzielnie solo w PL/EI FIR online podejmuje instructor po przedstawieniu do zarzadu swej oceny na temat poziomu wiedzy i zaangazowania szkolonego po dziesieciu przelatanych godzinach.


1.4)Minimalny wiek kandydata 16lat


1.5)Obowiazkowe przystapienie do testu Vatsim P1 rating przed otrzymaniem TR na jets w linii.




§2
Regulamin dla Pilotow Sioux Air - czyli jak latamy



2.1)Wszystkie loty wykonujemy online w sieci Vatsim, bezwzglednie nalezy przestrzegac zasad tam panujacych (prosimy sie zapoznac z VATSIM Code of Conduct)


2.2)Istnieje mozliwosc wykonania (tj. ukonczenia) lotu offline tylko w skrajnych i uzasadnionych przypadkach (awaria internetu itp)


2.3)Korzystamy ze znaku wywolawczego naszej linii ASX/APN , z tym że dajemy dowolność w wyborze numeru , może to być numer ID pilota , nr. lotu.


2.4)Loty wykonujemy maszynami na które mamy uprawnienia , również latając w rejony na które posiadamy odpowiednie uprawnienia


2.5)Maszyna startuje z lotniska na ktorym wylądowała wcześniej!


2.6)Nowe maszyny odbierane są z fabryk jak w realnym świecie.


2.7)Pilot ma mozliwosc transferu (jumpseat) do innego miejsca gdzie stoi inna maszyna, w miare logicznego poczucia przestrzeni i czasu oczywiscie i nie nalezy tego robic nagminnie.


2.8)Wyjatkiem sa rowniez maszyny o reg. LOCAL ktore sa do uzytku (lease) na dowolnym lotnisku w grupowych rekreacyjych spotkaniach czlonkow naszej linii.


2.9)Loty rejestrujemy naszym programem Kacars , który został wykonany specjalnie na zamówienie , po wykonanym locie wysyłamy raport, po czym osoba za to odpowiedzialna sprawdza poprawność jego wykonania.


2.10)W uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość wysłania raportu ręcznie , jednak nie należy tego nadużywać.


2.11)Nalot liczony jest poprzez zaakceptowane poprawnie wykonane loty.


2.12)Kazdy vPilot powinien wykonać dwa loty w miesiącu , lot wykonany oznacza zarejestrowany programem Kacars lub ręcznie i zaakceptowany , wiemy również że są sprawy ważniejsze w życiu realnym , węc nie ma tu ciśnienia na ilość lotów , latasz ile chcesz i kiedy chcesz , oczywiście zależy Nam na tym by nie było to raz w roku.


2.13)W razie nie zaakceptowania lotu , powód będzie podany w komentarzu do raportu.


2.14)Minima i szerzej okreslone warunki wykonania lotu jak touch i inne sa do zapoznania sie na stonie patrz pkt 8. (WIP, B,C -550, GA -250)


2.15)Kazdy vPilot musi korzystac z zewnętrznego programu generującego aktualne warunki pogodowe , wystarczy darmowy program FSXWX , działający na wszystkich platformach FSX , P3d.


2.16)Czlonek zespolu ma prawo byc rowniez czlonkiem klubu zwiazanego z tematem virtualnej awiacji, stowarzyszenia czy lini, lecz jest to kwestia do rozwazenia przez zarzad. Przyklad to m.in. zdobycie uprawnien Rating vPilota w sieci Vatsim, ktore mozna uzyskac tylko w wybranych klubach.


2.17)Bedac w sieci nie uzywamy 'slew mode' i kazdy lot jest wykonany w trybie czasu x1 (tj. nie przyspieszamy symulacji)!




§3
Shared Cockpit - czyli mozliwosc wykonywania lotow online w podwojnej obsadzie



3.1)Pilot lecacy jako Kapitan rejestruje lot programem SiouxAcars


3.2)Pilot lecacy jako FO raport po wykonanym locie wypisuje recznie


3.3)Szef Pilotow weryfikuje obydwa raporty na podstawie wyslanego przez Kapitana poprzez program


3.4)W raporcie Kapitana powinna znalezc sie stosowna informacja o wykonaniu lotu z FO np: Shared Cockpit with ASX102 Rafal


3.5)Ze wzgledu na to ze ranga Student/Trainee jest traktowana jako okres probny dla Pilota, loty shared cockpit mozna wykonywac po zdobyciu rangi Pilot




§4
Rangi i uprawnienia - czyli zasady przyznawania rang vPilotów i uprawnień TR ( Type Rating )



4.1)Rangi przyznawane są na podstawie nalotu dla linii , nalot jest zliczany wyłącznie z zaakceptowanych lotów. Wizualizacja w zakładce COMPANY/RANKS


4.2)Kazdy vPilot rozpoczyna Karierę w Naszej linii z rangą Trainee , ma prawo wykonywać loty w obrębie FIR: EPWW Polska , EISN Irlandia , może wykonywać loty vfr maszynami General Aviation , a po odbyciu testu sprawdzającego ze znajomości maszyny typu DH8D lub AT75 jest uprawniony do wykonywania lotów IFR w w/w vFIR-ach.


4.3)Ranga Pilot 30-100h ; mozna wykonywać loty po calej Europie maszynami DH8D i AT75.Mozliwosc przystapienia do testu A320/B737 bezposrednio po nalocie 50h mniejszym propelerem, omijajac TR na DH8D/ATR75. W zaleznosci od nalotu VS i doswiadczenia kandydata, proces przejscia na Jets moze byc przyspieszony.


4.4)Trainee Second Officer 100-130 ; po odbyciu testu ze znajomosci maszyn typu B737 lub A320 , moze wykonywac loty maszyna na ktora zdobedzie uprawnienia po calej Europie i Afryce.


4.5)Second Officer 130-250h; Pilot moze ubiegac sie o uprawnienia na maszyny typu B767 lub A330 , a loty moze wykonywac EU , Afryka i Bliski Wschód.


4.6)Trainee First Officer 250-300h; Pilot moze ubiegac sie o uprawnienia na maszyny B77W , B744 , MD11 a loty moze wykonywac na calym swiecie z wyjatkiem lotow po NAT.


4.7)First Officer 300-500h ; Pilot moze ubiegac sie o uprawnienia na NAT , a tym samym moze latac gdzikolwiek.


4.8)Uprawnienia na rejony w jakie vPilot moze latac sa nadawane automatycznie wraz z osiagnieciem danej rangi , jednak TR na maszyny przyznawane sa wylacznie po pozytywnie zaliczonym tescie z obslugi danej maszyny.


4.9)Istnieje rowniez mozliwosc wczesniejszego zdobycia uprawnien na dana maszyne czy loty NAT. Jest to juz ustalane indywidualnie z vPilotem i zarzadem i nie ma tu scislej reguly, w zaleznosci od jak wspomniano wyzej umiejetnosci vPilota.


4.10)Rangi w skrocie:
-Trainee 0-30,
-Pilot 30-100,
-Trainee Second Officer 100-130,
-Second Officer 130-250,
-Trainee First Officer 250-300,
-First Officer 300-500,
-Captain 500-1000,
-Instructor 1000-




§5
Nagrody i wyroznienia - czyli jak nagradzamy i za co ( dostepne rowniez COMPANY/RANKS/AWARDS )



5.1)Uczestnictwo w zlocie - symboliczna odznaka za uczestnictwo w zlocie Vatsim , przyznawana za wykonanie lotu w godzinach jego trwania.


5.2)Aktywność - comiesięczna nagroda za wykonanie największej ilości lotów w danym miesiącu.


5.3)Lądowanie - comiesięczna nagroda za wykonanie najlepszego lądowania w danym miesiącu za wyjątkiem maszyn GA.


5.4)Nagrody Godzinowe - przyznawane po przekroczeniu kolejnego progu wylatanych godzin dla linii 100,200,300,500,1000.




§6
Status vPilotow



6.1)Active - status aktywnego vPilota.


6.2)On Leave - status vPilota , ktory nie wykonal lotu przez 30 dni , status utrzymuje sie w ciagu kolejnych 60 dni po czym status zostaje zmieniony na Inactive.


6.3)Inactive - status vPilota , ktory w ciagu 90 dni nie wykonal zadnego lotu , a Zarzad w ciagu kolejnych 30 dni podejmie decyzje o zwolnieniu lub zostawieniu vPilota w linii.


6.4)Fired - status vPilota zwolnionego z linii , status utrzymuje się przez 30 dni w tym czasie vPilot może starać się o przywrócenie do pracy w naszej linii.


6.5)Visiting Pilot - status pilota honorowego , który okazjonalnie wykonuje loty dla linii.




§7
Zwolnienie z pracy w linii



7.1)Pilot ktory nie bedzie regulaminu linii moze zostac zawieszony lub usuniety z listy Pilotow.


7.2)Pilot nie stosujacy sie do zasad panujacych na Vatsim lub w stosunku do ktorego Zarzad bedzie otrzymywal skargi od ATC lub innych uzytkownikow sieci moze zostac zawieszony lub usunietty z linii.


7.3)Pilot ktory swoja postawa bedzie dzialal na szkode linii zostanie usuniety z listy pilotow.




§8
Instrukcje wykonywania lotów jak i inne kwestie nie ujęte w niniejszym regulaminie



8.1)Wszelkie normy, minima & touch do zapoznania w osobnej instrukcji



If you agree with our Rules and Regulations, you may continue to fill out the Application by clicking below.

I agree to the terms of use.

Sioux Air 2017